Sunday, June 20, 2010

Saya Sayang Ayah Saya~

ayah & umi

Ngahahahahahha....okey2 ari ni hari bapa/ayah...bukan aku tak mahu post pasal ayah bila tak hari ayah tp, bila buat post pasal ayah waktu hari ayah ni rasa lagi special lah...weee~~~

okey2 saya sayang ayah saya...siapa tak sayang ayah kan...even though ayah kita tu penyamun ker, pencuri ker, kaki pukul ker, aper2 kaki lah..kaki bola pon boley;p..., hahahha....tapi setiap orang mesti sayang ayah dia kan3....sebab apa kita ni hanya ada 1 ayah je kat dunia ni...tak termasuk ayah angkat okey...lain citer...aku nk citer ayah kandung...maksud aku setiap orang hanya punyai 1 orang ayah kandung jer kat dunia ni...

Ayah saya best..nama dia Zaharin....dia dah 50 tahun (oh,ayah ku dah tua rupanya...hahahaha;p) tapi kan3..,ayah saya tak nampak tua sebab dia maintain muda beb...weee~~ nak tahu rahsianya..,kena tanya ayah...saya tak mahu bagi tahu...wekkk;p..

Ayah ku di beri gelaran 'papadom' oleh aku sendiri...hahahahah....sebab apa...sebabnya ayah memang macam papa saadom dalam cerita papadom tu pon...ngeee~~ tapi ayah best...kami tak rasa terkongkong pun dengan papadom kami sebab kami tahu dia sayang kami...dia buat apa2 semua demi kami...Dia banyak didik kami. Dia banyak beri nasihat kat kami. Dia juga suka berleter kat kami...ngahahahha....rindu nk dengar ayah berleter....

Tapi ada satu perangai ayah yang orang tak tahu. Ayah ni sebenarnya pak lawak. Muka dia je garang n serius, tapi aku cakap kat korang2 dia nie memang pak lawak lah.. sebab tu anak2 dia semua sengal2 belaka..huahahahaha....Ayah nia tak garang cuma dia berdisiplin orangnya n tegas for certain2 part..sebab tu agaknya orang ingat dia garang kot.. tapi yang garang sebenarnya umi... Ingat dulu time kecik2 if tok cakap nak itu ke ini ker, aku mesti cakap "tak nak lah tok, nanti umi marah." see2, nanti umi marah...buktinya ayah tak garang...hahahaha....tkt ngan umi lagi dari ayah...ngahahahah....orang selalu cakap "taknak lah nanti ayah marah." tapi aku terbalik pula..ngeee~~~

Lagi 1 ayah ni dia jenis cakap kuat...anak2 dia pon sama...Pernah sekali kawan aku angkat time ayah kol, dia terkejut dengar suara ayah..dia ingat ayah marah..tapi aku cakap kat dia tak lah...memang ayah jnis ckp macam tu...lepas tu dia cakap patut lah ko bila cakap ngan ayah ko kuat...hahahahah...see2..., anak perempuan yang tak reti bersopan..aku lah tu...hahahah;p

Ok2..kalo nak tulis pasal ayah ni memang banyak pon..tapi karang orang tak larat nak baca pula aku membebel nie...hahahaha...sampai dekat sini saja lah ye...apa2 pon...LOVE MY DAD SO2 MUCH...!! U R EVERYTHING 4 US;D.


No comments:

Post a Comment