Monday, June 7, 2010

Cerita Kami

Ok, cerita di mulakan dengan adik aku yang second. Nama dia Ahmad Syafiq dan 21 tahun. He is now still studying at somewhere (not in Malaysia).

Syafiq ni seorang yang pendiam, tak reti bersosial sangat tapi untuk keperluan macam kena buat kerja ker dia pandailah. Dalam tak reti bersosial tu dia ni power jgk sebab di pilih jadi ketua untuk pilihan raya kat tempat dia belajar tu (if I'm not mistaken lah kan...wee~~)..tapi btl dia kena jawat jawatan penting untuk event tu & dia pernah jadi ketua pelajar, tapi tak lama tu dia quit sbb malas...ngeh3~cayalah Fiq..

Lagi tentang Syafiq ni, dia seorang yang tak banyak karenah. Senang jer. Dia tak suka bercerita tentang orang lain, dia tak suka dengar yang buruk2 pasal orang even the thing is true. Kadang2 lawak dia pon berdasarkan fakta. He love to read. He read my book about research methodology and he said that was an interesting book.. Even though I never see the interesting part of that book...~~ That my 2nd bro..
I love u Fiq..


Ok, kita beralih ke cerita adik ke-3 aku...Dia ni Zikri Akhimullah.. Umur dia nie tak lah muda lagi. dah 20 dah..ngah3...Dia ni seorang yang sempoi, kelaka, suka buat lawak2 bodoh dia tu.. But you know what, my mom said that he is smarter than my 2nd brother..

Memang dia pandai pon..dia hanya perlu tumpu belajar kat kelas jer..kalo dia study bodoh2 pon mark dia still tinggi...kalo dia study pandai2, mark dia mesti gempak giler..

Dia ni macam perempuan cikit. Kenapa aku cakap mcm tu..sebab dia nie suka sangat2 kat Coklat.. Lepas tu dia suka sangat2 beli baju..Baju dia mengalahkan baju aku nie haa...Dia ni pandai memujuk cikit..Kalo adk aku kena marah dengan aku, dia lah tukang pujuknya..kalo aku rindu allahyarham tok dan aku termenangis,aku call dia (actually aku misscall jer..dia pakai bil..so pandai2 lah call aku balik..ngeh3;p). I love U Ziki...



Muhammad Naufal adik aku nombor 4..Tahun ni dia ambil SPM.. Dia ni mat stylo..dalam adk beradk aku dia yang paling stylo..kalo aku & umi aku confuse untuk pilih something, kami akan tanya dia sebab pilihan dia selalu lawa2...Dalam kata lain dia ni high taste budaknya..

Tapi dia ni pandai masak..kalo dia masak semua nak..tapi kalo Zikri masak, tak ada orang pun nak...hahahha...;p Dia nia memang pendiam sekali dalam adk beradk kami...Tapi kalo kenal rapat dengan dia, dia tak lah pendiam mana...lawak2 dia lagi sengal daripada lawak2 Zikri..

Dia ni popular woo...bukan nak promote adk sendiri...tapi kenyataan....kat sekolah ramai kawan...Umi kata hari jadi dia hari tu banyak gila dapat hadiah...Mostly coklat lah...heh3...Dia ni tak suka ulang cakap banyak2 kali..so, if dia cakap tu kita kena concentrate & dengar betul2..ngeh3..k lah..I Love U Nopal..Gud Luck SPM k~~

Ini adk bongsu sy..Dia ialah teddy bear sy...hehehehe....Dia seorang yang manja(nama pun anak bongsu) tapi dia sebenarnya seorang yang matang...Dgn family jer dia manja.. Dia ni tak cepat ambil hati..Tapi dia ni kadang2 ikut angin dia jugak..mcm aku..mungkin sama bulan kelahiran kot...

oppss..,lupa pula,nama dia Alif Najmi..hehe...Both of us born on September...pembuka (aku) & penutup (namy)lahir pada bulan yang sama...hehehe....Namy, kak Hani love u a lot my dear....muaaahhhhh!!! ;p











Ok yang last mesti tuan punya blogkan..Aku ni seorang kakak yang garang.., sekarang dah kurang dah...time adk2 aku kecik dulu aku memang garang..bukan apa, aku nak diorang belajar respect yang tua..ehm3...,aku muda lagi tau;) oppss...,lupa nk habaq, aku ni ganas budaknya..ngeh3...aku tidak layak menjadi perempuan melayu terakhir...hehehe...mungkin sebab aku di besarkan dengan adik2 lelaki kot...hmm...mungkin...;)

Lepas tu aku ni degil. Pakwe aku sendiri cakap aku ni degil...memang aku degil pon..hahaha...Lagi aku ni keras hati sikit...orang kata kadang2 tu tak ada feeling...sebab apa perempuan selalu tengok cerita yang sdh2 sikit mesti nangis...yang touching2 sikit mesti nangis..tapi aku tak...memang aku kalo tengok cerita yg feeling2 sedih tu n touching2 tu memang aku tak nangis lah...hehehe....aku ikut perangai siapa lagi, my umi kesayangan lah...ngeh3...~ Dua benda yang paling aku pantang ialah:

1) aku tak suka orang paksa2 aku...kalo sekali aku kata tak mahu/tak nak tu, ok lagi lah if korang nak meyakinkan aku buat benda yang aku memang tak nak kan..tapi kalau dah 2 3 kali aku kata TAK NAK!! mean that aku memang tak nak & tlg berhenti menyuruh aku buat benda2 yang aku tak nak...dalam kata kasar, tlg jgn paksa aku..

2) Aku tak suka orang pinjam barang aku tak bagi tahu aku..aku sangat tak kisah if korang nak pinjam dulu baru bagi tahu(in case aku tak ada) tapi korang mesti bagi tahu aku yang korang dah pinjam barang aku...aku bukan kedekut..aku cuma nak tahu barang2 aku berada di mana sebab nanti aku nak guna tak lah aku macam orang nak pindah rumah mencari merata2...tu jer sebab nya...sebab aku ni kalau tak jumpa2 barang yang aku cari tu aku akan jadi mengelabah & risau...

Dan yang paling ketara sekali perangai aku ni yang telah di jumpai oleh pakwe ku sendiri ialah aku ni cepat risau sikit budaknya...Aku memang cepat risau..maybe yang ini ikut perangai ayah kot...ngeh3...

Ok, itu serba sedikit pasal kami2...kalo nak tulis serba banyak memang tak cukup lah kot...maybe seorang2 daripada kami akan ada 2 3 entri untuk describe diri sendiri...ngeh2..~~ Last> I really2 love my siblings a lot!!...


No comments:

Post a Comment