Sunday, November 28, 2010

25 Facts about Tuan tanah blog~~



Ok2..cool2...bukan nak perasan di sini ingin menyatakan 25 facts about me.
Cuma tuan tanah blog telah di tag oleh cik Farah Eliana untuk membuat facts tentang diri sendiri.
Huhu..nsb cuma 25 jer..kalo 35 tak tahu lah nk merapu apa =_='
Tapi 25 still banyak apa!! huk2..

Peraturan permainan:
Once you have been tagged, you are supposed to write a note
with 25 random things, fact, habits, or goal about you.
At the end, choose 25 people to be tagged.
If I tag you, its because i want to know more about you.

Ok ready to know about me..huhu..(Yana u must read this till the end:p)

1) Nama yang diberi oleh bonda & ayahnda HANI BT ZAHARIN.
-hehe mesti ramai tercakap2 "eh pendeknya nama."
-Well nak buat cam mana,my ayahnda kata kat my bonda "Saya nak 4 huruf jer nama anak kita"
(dialognya tak lah macam gini..saja ubah kasi sedap sikit..hak3..)

2) Bersedia melihat dunia pada 27.September.1987
-huahuahua...ghupaner saya dah tua.
-kalau kawen mesti anak dah 2.
-haha...stop thinking about kawen Hani:p
-Muda lagi okey.
- I nak bina kerjaya dulu.huk3..

3) Tak ada abang & kakak. Cuma di bawah saya ada hero 4 orang.
- Nak buat mcm manakan, dah ketentuan Allah supaya tuan tanah menjadi anak sulung.
- Tapi yang bestnya saya seorang jer perempuan. Hua3..
- Best ooo...mcm tuan puteri (actually tak sangat..huk3..)

4) Garang.
- Okey saya mengaku saya memang kakak yang sangat garang.
- Tapi tu dulu lah time adk2 sy kecil2 lagi.
- Sebab apa garang.., sebab tak nak bagi diorang degil.
- Sekarang pun still garang..Tapi dah kurang dari dulu lah..weee~~

5) Banyak cakap.
- Actually sy ni banyak cakap.
- Time kecil2 dulu pak2 n mak2 sedara panggil sy 'burung kakak tua'.
- Sebab banyak sangat cakap. Cakap laju & tak reti2 nak stop pula tu.
- Sekarang pun still banyak cakap.
- Kalau sedara yang tak berapa rapat mesti ingat sy dah berubah dari pendiam ke banyak cakap.
- But actually sy banyak cakap..haha..memang sejak azali lg:p
- Kalau kwn2 yg dah kenal lama pun tak kan sekali2 mengaku yg sy nie pendiam..hua3..

6) Pengeli.
- Saya seorang yang pengeli.
- Terutama geli part dapur.
- Sangat2 tak suka masuk dapur yg lantainya basah(berair)+berminyak+melekit .
(huhuhu...sangat tak boleh masuk di dapur yang macam ini..)

7) Love cooking very much.
- Oh, sangat2 suka memasak. (sangat2 okey!!:p)
- Suka buat desert.
- Suka buat kek sangat2.
- Saya akan merasa sangat gembira bila memasak. hik3..

8) Love seafood.
- Bab ni memang sangat suka.
- Sangat suka ikan(sgt2), udang, ketam, sotong,sibut buluh(org serawak& sabah panggil 'ambal')
- Seafood sedap ooo!!

9) Gila daging kambing.
- Haa!! yang ni memang pantang.
- Memang sangat2 suka lah..
- Huaaaa!! teringin lamb chop!! (air liur sudah meleleh nie:p)

10) Tak suka basuh pingan.
- Ok2 saya tak hipokrit.
- Saya memang malas sangat2 basuh pingan.
- Memang suka masak tapi tak suka basuh pingan.
- My future husband, please take note k!!
- Hahahaha:p

11) Suka tidur.
- Bab ni sebenar nya hobi semua student di 'U'.
- Ala..,ngaku jer lah korg pun suka tidur.
- Malu2 kucing pula:p
- Ye lah kan, dah berpenat lelah memerah otak di kelas, balik wajib lah tidur kan (alasan jer kn sebenarnya kan:p)

12) Crazy about PURPLE.
- Saya memang sangat2 mengemari purple a.k.a lavender.
- Cop2.., tema kawen tak buat kaler purple okey..(gatal cerita psl kawen lg:p)
- Kenapa suka purple??
- Sebab purple sangat lawa.
- Sangat cantik.
- Dan banyak lagi sangat psl purple:p

13) Hate gelap.
- Oh..sangat tidak sukakan gelap.
- Kenapa tak suka gelap??
- Sebab rasa rimas dalam gelap.
- Time tidur jer boleh gelap.
- Rimas lah gelap2..
-Korang tak rimas ker?? huk2..

14) Pasif bila dah terlampau mengantuk.
- Saya akan menjadi manusia paling pasif time saya sangat2 mengantuk.
- Kalau nampak saya tak aktif bercakap bermakna saya dah ngantuk lah tu.
- Kadang2 boleh jadi moody bile mengantuk menyerang:p

15) Seorang yang penyayang.
- Ok ni macam perasan sikit..( i noe2:p)
- Saya memang sangat2 sayang akan sesiapa sahaja yang dah terjebak mengenali diri ini..
- Terutamanya my bonda n ayahnda, my adk2, my 'ehem2', n my BFF forever (iqa n da ropols).
- Saya juga sayang kan kawan2 yang lain:D
- Sebab kawan sangat penting dalam hidup saya.
- Saya tak boleh hidup kalau tak ada kawan.huhu.
- Yg penting, I love kids & cats/kittens ;D.

16) Simple.
- Saya memang seorang yang simple.
- Saya tak suka benda yang serabut2 ni.
- Simple is better.
- Kalau bab pakaian sy memang suka pakai t-shirt n jeans
( if x jumpa da ropols mst sy x reti bergaya..huk2..thanks gurls.)

17) Fussy.
- Oh saya memang seorang budak yang sedikit fussy @ cerewet ye.
- Fussy terutamanya dalam bab2 memilih kasut, baju.
- Even tempat jahit baju kurung pun sy agak memilih yer.
- Coz keselesaan itu penting dari segalanya.
- Cantik jatuh number 2.
- Kalau cantik jer tak selesa tak guna gak.
- Saya tak akan pakai benda yang saya tak selesa..peace..;D

18) Teringin pergi Makkah.
- Ini semestinya impian setiap orangkan.
- Begitu juga saya.
- Semoga Hajatku tercapai.Amin.
- Nak sangat pergi Makkah dgn family..

19) Japan, Korea.
- Jangan salah faham yer.
- Ingin melancong ke Japan n Korea bukan sebab sudah terpengaruh oleh cerita2 mereka.
- Tetapi saya sangat suka akan budaya Japan n Korea.
- Yang teringin sangat pergi Japan sebab nak tengok bunga sakura...yay~~
- Korea sebab nak pergi Jeju Island..woot2~~
- Plus orang diorang chun2 n encem2..
- Mana tahu kalo dapat g sana untung2 dapat kulit cantik:p (berangan lagi..hak2..)
- Oh, saya juga sangat suka dan cinta akan bahasa Japan.

20) Ganas
- Attention please, sy bukan perempuan melayu terakhir yang lemah lembut n lemah gemalai gitu.
- Saya amat ganas budaknya.
- Biasa lah bila dah di besarkan dengan 4 org adk2 lelaki.
- Try to be a bit tak ganas la..hehe..

21) Love 'Gelak'
- Sangat suka gelak.
- Dan bila gelak mesti gelak kuat2.
- Maaf I x reti nk gelak sopan santu gitu tau.hahahha..

22) Book Shop.
- Ni tempat yang paling di gemari.
- Kalau date lama2 kat cini pun tak pe.
- Lagi2 dekat MPH.hua3..

23) Pantai.
- Suka mendengar alunan ombak sebab rasa tenang sangat.
- Suka tengok pantai sebab luas dan cantik.

24) Suka Sport Car.
- Sangat meminati sport car.
- Kan dah habaq sy nie ganas.
- Sport car nampak cam ganas & berani tau.
- Tapi tak tahu lah bila boleh milikinya.
- 1 pun cukup.wee~~

25) Badminton.
- Ramai orang suka bola, tapi sy suka badminton.
- Kalau nak pergi tengok badminton, sila lah belanja sy yer..hua2...

Akhirnya habis juga benda alah nie..
haaa...mangsa seterusnya ialah:
a- cetet
b- ceain
c- cejirapah
d- ayu hidayu.
e- list seterusnya pembaca2..

~Hahahahahha...~
Padan muka korang..sila buat okey..
Saya dah penat perah otak ni..
Sekarang gilirang kome2 lak..:p






5 comments:

  1. mu tau dok nate hare gu mano??;b xdo ke ore laen mu nk mntok wat ttg diri demo? mu ni..nyusoh diri ni namonyo;b

    ReplyDelete
  2. hahaha...ala yob nk wt lgu mano...aku pon dah kne tag dgn cik yana tu...penat tau nk pk psl diri sndri...aku x kiri...ko kne wt gak...aku dah tag...hahahahha:p

    ReplyDelete
  3. suma wat yang ni.. aduu.. xda masa lg nak jwb soklan susah ni.. haha. nantikan ye 25 pasal i lak ;p

    ReplyDelete
  4. yeay! sayang hani! hehe
    uiks..ganas ke? bahaya tau reveal pasal ganas tu..nt xde org nk ngorat..haha :P

    ReplyDelete
  5. yana: its okey x der org nk ngorat...incik izhar mmg dh sedia maklum sy ganas...hahahhaha....adoy...cm ner nk jd xbaper ganas nie....nk kne bljr nie..hik3...

    ReplyDelete