Saturday, May 15, 2010

Al-Kisah

Kali ni aku nak cerita 1 kisah yang best punya. Best sampai buat darah aku mendidih.. hahaha...
Tadi aku & adk2 aku teman mak & mak lang aku pergi Nilai 3 beli barang hantaran..Kami bershopping dengan gumbira sekali..Nak balik tu mak aku suruh aku & adk aku beli air jamboo, sementara mak,mak lang, & adk chumel aku lagi seorang tunggu dalam kereta..

Tengah tunggu mak cik air jamboo membuat air2 kami tetiba aku terdengar ada kereta hon...jeng3...sekali aku tanpa berfikir panjang (cewah..phewit2..;p) menoleh kearah kereta yang hon tadi..Rupanya mak aku hon kereta pak cik teksi ni berhenti & parking betul2 depan kereta aku..aku pon berkata dalam hati, b**o* ker apa pakcik nie..tak nampak ke ada orang dalam kereta. siap pemandu duduk kat tempat memandu lagi..sah2 lah kereta tu nak keluar dah..

Lepas tu aku tengok dengan muka kerek yang konon2 nya marah tu bercakap kasar dgn mak aku. dier tanya "Nak apa?".. Aku memang dah start hangenlah..sejak tengok muka kerek die tu pon aku dah hangen, ni lagi dia acah2 kurang ajar ngan mak aku. Lagi aku nyirap.. Aku tgk pakcik tu kecik besar, kecik besar jer...tak kisah lah ko tu pakcik ker apa yang penting ko dah kurang ajar dgn mak aku..mentang2 ko tgk yg duk kat tempat driba tu perempuan. ko ingat ko blh kurang ajar lah yer..

Tanpa aku perasan aku pun terkeluar kata2 kat mak cik air jamboo tu.."kurang ajar betul teksi tu". Mak cik tu tanya kenapa, aku pon ckp lah kan..Ok sambung cerita apa yang aku tgk di tmpt kejadian.. Lps pak cik tu ckp mcm tu mak & mak lang aku pon tunjuk lah sign nak keluar..dier lg sekali dgn kurang ajar berkata "haa,keluar lah,tadi knp tak keluar"..aiiii!!! pak cik tak tahu ker ank perempuan dier nie garang sampai org takut bila dier dah start bt muka & ank laki dier tahu silat!!! mcm mana mak aku nak keluar kalo baru msk kereta tetiba ko dah paking dpn kereta kami...!!!

Lepas tu die dgn sombongnya & berlagaknya alihkan kereta dia ciput jer...aku ulang lagi sekali CIPUT jer!! nak cabar mak akulah tu tgk leh keluarkan ke tak..hai pak cik,mak sy Wonder Women tau..Mak aku pun keluar dan pergi kat aku & adk yg tgh beli air jamboo nie...Dlm aku on the way msk kereta tu, aku pandang jer pakcik teksi yang tgh msk kan kereta dia di tmpt paking kami tadi.. Dia perasan kot aku pandang dia dengn muka ketat aku nie..Kami nak beredar dia dah keluar kereta, aku toleh belakang lagi tengok dia tgh perhatikan kereta kami..haaa!!! bgs sgt lah tu..sebab aku pon tgh toleh belakang...tak psl2 dier free2 dpt tgk muka yang tengah ketat,bengis,harimau,marah,geram aku nie..Time kami sama2 pandang tu aku tgk muka dia tak ketat lagi dah...tahu pon ko takut pak cik oiii...tu aku baru bt muka tu...kalo ko cari nahas tadi memang aku kerja kan ko pakcik oiiii.....

Aku memang pantanglah orang yang suka pandang rendah kat perempuan ni.. Harap maaflah kalo korang rasa aku mcm terkurang ajar ngan pakcik tu..Tapi aku peduli apa dia PAKCIK pon..kalo dah kurang ajar tu memang dah tak layak dapat hormat dari oranglah...Siapa nak hormat orang yang kurang ajar ngan kita kan..

Buat pak cik, semoga berbahagia hidup di dunia & di akhirat..Berhentilah pandang rendah dekat orang...Sebab amalan tu tak bagus pon...

No comments:

Post a Comment