Tuesday, September 27, 2011

How I know my birthday.


Nampak tak picture kat atas tu! Maknanya tanggal 27.9.1987 terkeluarlah aku yang di beri nama HANI dari perut umi kesayangan ku. Arigato umi sbb susah mengandung n beranakkan HANI. Dah 24 tahun dah kan..tp rasa macam 14 tahun jer..hahahha...

Hari tu ada tanya kat umi,boleh tak kat bilik bersalin nnt masuk 2 org. Umi tetiba cakap 'takkan nanti nak suruh umi masuk jgk'. Eh..,pandailah umi ni..macam boleh baca pikiran Hani lak..hahahha...Aku jawab, 'a'ah..ingat nak suruh umi masuk jgk...nnt nak suruh umi n incik husband to be masuk.' Tapi umi tak nak..cian Hani kn3..:( Masuk la sekali umi:(

Eh..terlari tajuk asal nie. Dah3...no merepak2 lagi kali ni HANI BT ZAHARIN!!

OK! How I know my birthday..

Pada satu tengah hari yang indah lagi nyaman, duduklah dua beranak di ruang tamu rumah yg sekarang ini cuma tinggal kenangan shj. Si bapa dan si anak gadis nya yg comel lagi cute sedang menonton television (kalo tak silap la...tak hingat dah den.) Si anak gadis yang ketika itu masih kecil (tak ingat dah umur berapa. maybe dalam sekolah rendah gitu kot) dan tidak mengetahui apa2 pun duduk la melepak dengan daddy tercinta.huhu.

Tiba2 si daddy bertanya pada si anak gadis nya; "Hani,tahu tak hari ni hari apa?"

Anak gadis pun menjawab; "Tak tahu.Hari apa?"

Daddy pun memberitahu; "Hari ini hari jadi Hani la."

Anak gadis dengan excited pun bertanya lagi; "ye ke ayah?" (bertanya sambil tidak percaya dan suka giler sebenarnya.huhu.)

Si daddy pun berkata lagi; "Hari ni 27.9. Hari jadi Hani."

Si anak gadis pun senyap tetapi dalam hati suka giler oooo dan tak percaya yang dia dah tahu hari jadi dia. Hati berkata2 "Yea2 hari ni hari jadi aku. Sambil mengingati tarikh keramat itu."

Begitulah cerita bagaimana si anak gadis yang dah jadi si anak dara dah pun sekarang ni dan tak lama lagi menjadi si isteri orang dan si ibu kepada si baby mengetahui tarikh hari kelahirannya. Sampai bila2 pun si anak gadis yang sudah meningkat menjadi si anak dara dan belum lagi menjadi si isteri orang apatah lagi si ibu kepada si baby tidak akan melupakan peristiwa yang bersejarah baginya ini.

Terima Kasih yang tidak terhingga kepada Umi dan Ayah kerana wujudnya Hani di dunia ini. LOVE U SO3 MUCh..MUAH ;D

Tamatlah kisah "How I know my birthday".

Sekian,terima kasih.

p/s: cerita bukan rekaan, cerita ini adalah kebenaran semuanya.



No comments:

Post a Comment